Booking.com

Körükleyici Düşünceler ve Olumlamalar 1

Çözülmesi gereken her sorunun altında yanlış körükleyici düşünceler vardır. Kimine göre bunlar çekirdek inanç, kimine göre otomatik düşünce, kalıplaşmış düşünce diye de adlandırılır.
Nedir bu körükleyici düşünceler? Birey doğduğunda boş bir tabloyu andırır.


Düşünme yeteneği henüz olgunlaşmamıştır ve çevresinden 3 tür mesaj alır.

Kendisinin ne olup olmadığı ile ilgili, başkalarının ne olup olmadığı ile ilgili ve yaşadığımız dünyanın ne olup olmadığı ile ilgili bilgiler alır.

Kendimiz ve hayat hakkında oluşturduğumuz tüm bu yargılar bilinçaltımızda yer ederek otomatikleşir ve inançlarımız haline gelip farkında olmadığımız sürece bizi yönetirler.


Bilinçaltının yapısını göz önüne aldığımızda gerçekçi düşünceler ile oluşturulmuş olumlamalar, 21 gün boyunca özellikle sabah ve akşam hissederek ve imgeleyerek yapıldığında etkili sonuçlar vermektedir.

Gerçek potansiyelimizin açığa çıkmasına engel olan belli başlı davranışlar ve olumlamaları:

Suçlama ve Suçluluk Duygusu

Suçlama iki yönlüdür. Başkalarını ve kendini suçlama.

Altında yatan sebep ise; olayları, OL’anı olduğu gibi kabul etmemek ve mükemmeliyetçilik düşüncesidir.

Hiçbir hata ve yanlış kabul edilmez. Mükemmeliyetçilik ile yetiştirilen kişinin yaptığı her şeyde mükemmel olması beklenir ve buna uymayan bir davranış sergilediğinde ceza ile karşılaşır.

Kendini suçlayan insan tüm bu yaşadıklarını içselleştirip yaptığı her yanlış davranışta kendini suçlar ve kendini değersiz görmeye başlar.

Körükleyici Düşünceler:

(Başkalarını Suçlamanın Altındaki Düşünceler)

– Senin suçun

– Bu şekilde davranmasaydın bunlar olmazdı

– Hayat çok acımasız ve hiç adil değil

– Bunun başıma gelmesinin sorumlusu ben değilim

– Ben bu davranışı haketmiyorum

– Bunu bana nasıl yapar?

(Kendini Suçlamanın Altındaki Düşünceler)

– Kahretsin ben bu davranış nasıl nasıl yapabildim?

– Ben bunu yaptığım için en büyük cezayı hakediyorum.

– Bu davranışı yapmamam gerekiyordu.

– Ben kendime nasıl hakim olamadım?

Diğerlerini Suçlamaya Karşı Olumlama (Başkalarını Affetme Olumlaması)

Evrende her şeyin birbirine bağlı olduğunu biliyorum.
Her şey birbirine bağlı ve OL’an her ne ise OL’ması gerektiği için OL’duğunu biliyorum.

Karşımdakinin o anki algılama yapısına göre o şekilde davrandığını biliyorum ve anlıyorum.

OL’an her şeyin en yüksek hayra hizmet ettiğini biliyorum.
Beni etkileyen tüm olayları affediyorum ve ders alıyorum.

Karşılaştığım her şeyi olduğu gibi kabul ediyorum.

Karşılaştığım her şeyi affediyorum ve teşekkür ediyorum.

Kendini Suçlamaya Karşı Olumlama (Kendini Affetme Olumlaması)

Kendimi olduğum gibi kabul ediyorum.

Zayıf yanlarımı, olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarımı kabul ediyorum.

Geçmişteki yanlışlarımı, hatalarımı kabul ediyorum.

Tüm bunların olması gerektiği için olduğunu biliyorum.

Olan her şeyin en yüksek hayra hizmet ettiğini biliyorum.

Yaptıklarımın sorumluluğunu alıyorum.

Yaptığım her şey için kendimi bağışlıyorum.

Olan her ne ise yaşamımla ilgili bana ders veriyor ve
Beni daha da olgunlaştırıyor.

Tüm olanların ve hatalarımın tekamülüm için olduğunu biliyorum.

Ve ben yaptığım her şeyden ders alıyorum, öğreniyorum.

Kaynak :İndigo Dergisi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder