Booking.com

İlişkiler Üzerine - Kendinize Değer Vermeyi Seçin !!

Hayatınıza sürekli size kendinizi değersiz hissettiren, yaşamınızı zorlaştıran erkekler mi giriyor?

Tek tip ilişkilerden yorulduysanız mola vermenizin tam zamanı.

Önce kendinize olan bakış açınızı değiştirip sonra ilişkilerinize kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Tabii mola sürecinde kendi farkındalığınızı yaratmanız gerekiyor. Ancak o zaman güvensizlik gösteren ilişkilere veda edebilirsiniz.

Neden hep aynı tip erkekler beni buluyor?” diye yakınan kadınlardansanız öncelikle aynayı kendinize tutmanız gerekiyor.

Soruyu başka bir açıdan da sorabilirsiniz: Neden hep size değer vermeyen erkekleri buluyorsunuz?

Aslında tüm bu yaşadıklarınız sizin kendinize olan bakış açınızdan kaynaklanabiliyor. Nasıl mı? Terapist Talyaa Vardar, bu durumu şöyle özetliyor:

“Kadın-erkek ilişkisinde kadının hep aynı tip erkeklerle karşılaşması, onlarla bir ilişki yaşamasının altında yatan mesaj çok net: ‘Ben kendime değer vermiyorum, ben kendime değer vermediğim için bana bu değersizliği yaşatan erkekleri seviyorum.’

Bu mesajın altında bilinçaltında yer alan çocukluktan kalma kadınlıkla ilgili anlamlandırmalar var. Bu anlamlandırmaların farkında olabiliriz de olmayabiliriz de.

Çünkü 0-3 yaşı bilinçaltımız hatırlıyor ancak biz hatırlamıyoruz. Bu durumda öncelikle kişinin kendi bilinçaltında yatan gömüyü karanlıktan aydınlığa çıkarması gerekiyor.

Bir diğer önemli nokta ise kişinin çocukken başına gelen olaylarla baş etme becerisini nasıl kazandığı.

Tabii günümüzdeki sorunları çözmek için illa çocukluk dönemine dönelim konuşması yapmaya ihtiyacımız yok.

Bugün ne yaşıyorsak bunu fark etmemiz yeter. Eğer bugün yaşadığımız bir kısır döngü ise öncelikle onu fark etmeliyiz.

Profesyonel Koç Vardar, bu sorunları yaşayan kadınlara öncelikle ilişki diyeti yapmalarını öneriyor.

Ardından kendilerine odaklanmalarını istiyor:

“Kadın eline kağıt ve kalemi alarak kendi ile ilgili yazılar yazmalı, resimler yapmalı.

Ne mi yazmalı? Kendini nasıl hissettiğini, kendini nasıl bulduğunu yazmalı. Nasıl biri olduğuna inanıyor? İnatçı mı, mutlu mu, beceriksiz mi, başarılı mı? İyi ya da kötü bulduğu tüm huylarını yazmalı.

Kendini çekici buluyor mu? 10 üzerinden kendine puan vermeli.”

Bu yazılar kişinin kendine ve ilişkisine bakış açısı hakkında da bilgi verecek.
 
“İlişkide sürekli kendine değer vermeyen erkekleri çeken kadınların bilinçaltlarında aslında onların da kendine değer vermedikleri yatıyor.

Bu kısır döngüyü kırmak için kurulacak ilk cümle net: Ben bu döngüyü değiştirmek istiyorum. Bana değer veren erkeklerle birlikte olmaya ve bana değer verildiğini hissettiğim bir ilişki yaşamaya ihtiyacım var.”

 
Tavsiyeler

- ÇEKİCİLİK

Çekicilik ne demek? Ben çekici biri olsam nasıl olurdum? Bunu yazın ve hayal edin.

Mutlaka tanımlayın. Çekici biri olduğunuzu hissetseydiniz neler yaşardınız? Nasıl bir hayatınız olurdu? Mutlaka hayal kurun ve zihninizde yarattığınız resmi sık sık hatırlayın.  

- KENDİNİ SEVMEK

Sevgiyi hisssediyor olsaydınız, bedeninizin neresinde bu duyguyu hissediyor olurdunuz?

Kalbinizde mi o zaman kalbinize odaklanın. Bu, nasıl bir duygu olurdu?

Bir erkek tarafından çok seviliyor olsaydınız bu sevgiyi nasıl taşırdınız? Kendinizi çok seviyor olsaydınız bu hayatınızı ve sözcüklerinizi nasıl değiştirirdi? Bunları önce hayal etmeli, sonra yazarak tarif etmeli ve sık sık zihninizde yarattığınız yeni halinizi hatırlamalısınız.

- ÖZGÜVEN

Kendinize en derinden güveniyor olsaydınız bu sizin bir gününüzü nasıl değiştirirdi? Çevrenizle ilişkilerinizi nasıl etkilerdi? Hem yazın, hem de hayal edin. Mesela o zaman istemediğiniz şeylere “hayır” diyebilir miydiniz?

O zaman “Tercihlerimi utanmadan topluluk önünde belirtebilirdim” diyebilir misiniz?

Hayalinizde oluşturduğunuz özgüvenli karakterinizi sık sık aklınıza getirin. 

- SONUÇ...


Talyaa Vardar diyor ki: “Buradan başlamak şart. Buradan başlayınca bir süre sonra o eski duyguyu terk ettiğinizi ve hayatınızda bunları daha çok yaşadığınızı fark edeceksiniz. O zaman, sizi sevmeyecek biri ilginizi çekmeyecek, güvensizlik yaratan biri radarınıza girmeyecek, kolayca sınırlarınızı çizebileceksiniz. Kısacası kendinize değer vermeyi seçeceksiniz.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder