Booking.com

Olumlama Nedir? Ne kadar sürede yapılmalıdır?

Slayt1
Olumlama, değiştirmek istediğimiz bir davranış, düşünce yada yaşadığımız  bir durum için bilinçaltı zihnimize  düzenli olarak gönderdiğimiz mesajlardır. Olumlamalar, isteklerimizle olan bağlarımızdır. Olumlama bilinçaltımızda yeni ve yapıcı düşünce şablonu oluşturmanıza yardım eder.Olumlamalar, rastgele hazırlanamazKelimesi kelimesine özenle seçilmelidir. Hayatınızda yolunda gitmeyen ve değiştirmeyi istediğiniz şeylerin bir listesini yapmalı, hangi konuda değişim yapmayı istiyorsanız onunla ilgili kullandığınız olumsuz cümleleri bulmalısınız. Ve onların yerine olumlu cümlelerle çalışmalısınızSadece zihninizi yeniden programlamanız yetmezHedeflediğiniz duruma doğru adım da atmalısınız. Bir aksiyon planı oluşturmalı ve harekete geçmelisiniz. Cümlelerini kullanırken gerçek olduklarını hissedip kabul ederek bu yönde inanç oluşturun. Olumlama yapmak duygularınızı değiştirmek değildir. Sadece bakış açınıza göre tüm duygularınızı kabullenip yeni ve doyum verici deneyimler kazanmanızı sağlayacaktır.

Olumlama ne kadar sürede yapılmalı:   Değişim göstermeye başladığınız ana kadar yapın derim. Bu süre size kalmış.
Olumlama cümlelerini hayatınıza nasıl geçirirsiniz. :
1= Sürekli olumlama cümlelerini kendinize söyleyebilirsiniz
2= Kaydedip dinleyebilirsiniz.
3= Her birini büyük harflerle yazıp görebileceğiniz yerlere asıp, gözünüz iliştiğinde okuyabilirsiniz.
4= Hepsini her gün bir deftere yazabilirsininiz
5= Bu sözlerin aksine davrandığınızı fark ettiğinizde, bu cümleler doğrultusunda hareket edebilirsininiz.
6) Olumlama cümle çalışmalarınızı 21 gün boyunca yapmaya devam edin.
7) Olumlama çalışması yaparken aynı zamanda görselinize de kullanabilirsiniz. Sahip olmak istediğiniz durumu imgeleyerek ve duygu katarak gözünüzde canlandırabilirsiniz.
OLUMLAMA NASIL YAPILMAZ
SE-SA eki; 
Eğer çok Param olursa Mutlu olurum
Bu kalıp sizin hiç bir zaman mutlu olma becerisine sahip olamadığınızın ifadesidir. Çünkü mutluluğun sonucu bir şarta bağlıdır.
MELİ-MALI
Güçlü Olmalıyım
Zorunluluk öğesidir. Şimdiki zamanda güçsüz olduğunuz gerçeğini bilinçaltınıza verirsiniz.
ECEK-ACAK
Her şey çok güzel Olacak
Bu kalıp sizin isteğinizi hep geleceğe erteleyecektir.
TERSİNE SÖYLEM
Korkmuyorum
“Güvendeyim” yerine “korkmuyorum” derseniz, korkuya odaklanırsınız ve bu çözüm değildir.
BELİRSİZLİK
İyi bir hayat istiyorum
Nasıl bir hayatın sizin için iyi olacağını belirtmediğiniz için belirsizlik ifadesi vardır.

Olumlama Cümle Örnekleri :
Suçluluk duygusu :    Geçmişimi sevgiyle arkamda bırakıyorum, kendimi affediyorum, huzur içindeyim.
Güvensizlik Duygusu:   Kendimi seviyor ve onaylıyorum. Kendi değerimi görmeyi seçiyorum. Ben güçlüyüm.
Yasam korkularının olması:   Güvendeyim, her şey olması gerektiği gibi, huzur içindeyim
Bağımlıkların olması:   Özgür olmayı seçiyorum, geçmişi arkamda bırakıyorum, kendimden zevk alıyorum.
Güçlü öfke duygusunun olması:  Kendimi bağışlıyorum, kendimi seviyorum ve kendi iyiliğim için herkesi bağışlıyorum.
İletişim Sorunları:  Rahatça konuşuyorum, kendimi anlatıyorum ve insanları anlıyorum.
Başarısızlıklar yasama:   Kendimi seviyorum, kabul ediyorum ve onaylıyorum. Ben her zaman ve tamamen yeterliyim.
Kendini çirkin bulma:  Ben güzelim, değerliyim ve mutlu olmayı seçiyorum.
Kendini pis hissetme:   Bedenimi ve zihnimi seviyor ve onaylıyorum. Geçmişi arkada bırakıyorum, ben harikayım.
Konsantrasyon Sorunu:   Düşüncelerimi istediğim yerde odaklıyorum ve merkezimdeyim. Her şey yolunda.
Stres:    Tamamen gevşiyorum ve rahatlıyorum. Her şey olması gerektiği gibi oluyor. Ben yeterliyim.
Kararsızlık:   Ben kararlıyım, kararlarıma sadığım ve kendimi destekliyorum.
Geçmiş saplantısı:  Geçmişi bırakıyor ve yeni olanı sevgiyle kabul ediyorum. Her şey benim hayrıma çalışıyor.
Duygusal sorunlar:   Kendimi seviyor ve onaylıyorum. Mutlu olmayı seçiyorum ve sevgiyi her yerde buluyorum.
Mükemmellik ihtiyacı:  Yaşamımda her şey yeterli ve kendimi seviyorum. Her şey olması gerektiği gibi kolayca oluyor.
Başkalarınca yönetilme: Gücümü geri alıyorum ve kendi kendimi yönetiyorum. Ben özgürüm.
Gereksiz Endişeler:    Yasama güveniyorum, yaşamımda her şey yeterli ve her şey yolunda.
Bolluk Bereket :   Sonsuz kaynak içimde ve ben onu harekete geçiriyorum. Bolluk ve bereket içindeyim.
Değişime Güven :  Geleceğimde her şeyin iyi olduğunu bilerek güven ve huzurla ilerliyorum. Eskiyi rahatça ve kolayca bırakıyorum, yeniyi sevinçle kabul ediyorum.

1 yorum:

  1. harika ... hemen kopyalayıp yazdırdım, evin uygun yerlerine astım hatta bilgisayarın masa üstünde de kopyası var. Tşkler.. Nurdan Ümit

    YanıtlaSil