Booking.com

Körükleyici Düşünceler ve Olumlamalar 5


Özgüven

Bireyin çocukluğundan beri bilinçaltına yerleştirdiği tüm olumsuz körükleyici düşünceler özgüveninin zedelenmesine, kendisini değersiz görmesine sebep olur.

Olumlaması:

Kendimi olduğum gibi kabul ediyorum.

Ben her halimle değerliyim.

Geçmişimi affediyorum ve bu kabul kendime olan güvenimi arttırıyor.

Kendime güveniyorum.

İçimde sonsuz yetenek var ve ben bunları açığa çıkarıyorum.

İçimde sonsuz bir güç var ve ben bunu açığa çıkarıyorum.

Ben düşüncelerimin ve duygularımın ötesinde güçlü bir varlığım.

Yukarıda verilen olumsuz körükleyici düşünceler Bilişsel Terapi ile bulunmuş ve bahsedilen davranışların temelinde yatan düşüncelerdir. Bahsedilen davranışların ve diğer olumsuz davranışların altında yatan körükleyici düşünceler nasıl bulunur?

Psikolog David Fontana, ‘Kendinizi Tanıyın Dilediğiniz Gibi Olun’ adlı kitabında körükleyici düşünceleri bulmak için şu egzersizi önerir:

“Rahatsız edilme olasılığınızın en düşük olduğu bir zaman diliminde birkaç dakikalığına sessizce oturun.

Derin ve düzenli nefesler alarak bütün vücudunuzu gevşetin ve zihninizi boşaltın.

İçinizde varolan ve keşfetmek istediğiniz duygusal tepkiyi düşünün. Şimdi de bu duygunun ortaya çıkmasına neden olan bir olayı aklınıza getirin.

Hayalinizde bunu olabildiğince canlandırmaya çalışın. Şimdi de bu olayı canlandırdığınız anda aklınıza gelen ilk düşünce ya da izlenimi gözleyin, başka bir deyişle bu olayın bilincinize yansımasıyla buna bağlı olan duygunun ortaya çıkmasına müdahale eden düşünce ya da izlenimi gözleyin.”


Bu egzersiz ile olumsuz körükleyici düşüncelerinizi saptayarak bunları gerçekçi düşünceler ile değiştirme gücüne sahip olursunuz.

^^alıntıdır^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder