Booking.com

ZİHİN VE RUH TEMİZLİĞİ


Hayatın size yeni sürprizler getirmesini istiyorsanız, her şeyden önce kapınızı eskilere kapatıp, yeniliklere açmalısınız. Hep aynı şeyi yaparak bir yenilik beklemek akıllı işi değil. Eski sevgiliyle harcarsanız vaktinizi, yeni bir sevgiliye kapılarınızı açamayacak kadar yorgun olursunuz. Odak noktalarını iyi belirlemek gerekiyor. Eski işinizi, eşinizi, arkadaşlarınızı bir tarafa bırakın. Hayatınızda yeni bir şey olması için daha önce yapmadığınız şeyler yapın. Hepsinden önemlisi zihnimizde temizlik yapabilmek. Zihin temizliği ve ruh temizliği yapmak gerekiyor arasıra…

NASIL BİRİKTİRİNCE ZORSA EV TEMİZLİĞİ, ZİHİN TEMİZLİĞİ DE ÖYLEDİR. 
Ben bazen eşyalarımı uzun süreler boyunca gözden geçirmeyi ihmal ederim. Geçenlerde odamı topladım. Çekmecelerde ne kadar gereksiz ve kullanılmayan eski eşya varsa attım. Dibinde iki fıs kalmış parfümleri, hiç kullanılmadan bozulmuş makyaj malzemelerini, kaçmış çorapları, bozuk masa saatlerini, karalanmış bir çekmeceye tıkıştırılmış kağıt yığınlarını, yarısı okunmuş dergileri, eski takvimleri, kırık kutuları, bir gün lazım olur diye yıllarca beklemiş ama lazım olduğunda akla dahi gelmemiş düğmeleri, miyadı dolmuş ilaçları, zarfı dahi açılmamış faturaları, ve bir sürü saçma sapan başka şeyi fırlattım attım. Şimdi odam aydınlandı, boşluklar oluştu torba, torba çıkan çöplerin ardından. Daha huzurla kullanıyorum artık burayı. Çok daha kullanışlı, çok daha yaşanası bir yer haline geldi. Onca eşyanın yükünden de kurtuldum, hafifledim. Şimdi gerçekten neye ihtiyacım var görebiliyorum. Eskiden, o kargaşada, neyin eksik olduğunu algılamak bile olası değildi. Biriktirmemek gerek ıvır, zıvırı atmak gerek yeri geldiğinde, yük edip taşımamak gerek.

Zihnimizdeki ıvır zıvırları da atmak gerek. Ara sıra bir güzel temizlik yapmalı insan. ÖFKELERİMİZDEN, TATSIZ ANILARIMIZDAN, KIRGINLIKLARIMIZDAN SIYRILMAK İÇİN DÜZENLİ OLARAK ARINMAMIZ LAZIM. ARINALIM Kİ ZİHNİMİZ ve RUHUMUZ HUZUR BULSUN. Boşlukları olsun ki ihtiyacımız, eksiğimiz nedir görebilelim. Gidip vitrinlerde yeni ne var göz atabilelim. Aldıklarımız, keyifle kullanacaklarımız olsun. Bir köşede çürümeye bırakacaklarımız değil.

Tıpkı ESKİ EŞYALAR NASIL ÇÜRÜR ve KOKUTURSA ODANIZI, ESKİ YAŞANMIŞLIKLAR DA BEYNİNİZİ KEMİRİR VE RUHUNUZU KOKUŞTURUR. Zihin temizliğinin 1.yasası da aynı ev temizliğinde olduğu gibidir. Eğer artık sizi mutlu etmiyorsa ve kullanışlı değilse atın gitsin. Atın ve bir daha arkanızı dönmeyin. Kalkıp çöpten tekrar çıkarıp sarıp sarmalamayın. Gönderin ve yüzünüzü yeniliklere çevirin. Arkaya bakarsanız, önünüzü göremezsiniz. Fırsatlar bir nehir gibi akıp geçerken ayaklarınızın altından, siz bakışlarınızı doğru yere yöneltmediğiniz için hep aynı girdabın içinde bulursunuz kendinizi.

Gelelim ruhun temizliğine. RUHUN TEMİZLİĞİ İÇİN AFFETMEYİ ve VEDALAŞMAYI ÖĞRENMEK GEREKİYOR. KABULLEMEK VE HER ŞEYİ OLDUĞU GİBİ GÖRÜP ALGILAMAK LAZIM. İç sesinizi dinleyerek, gerçekte neyi istediğinizi bulmanız lazım. RUHUNUZU KARARTAN, SİZİ ÇIKMAZ SOKAKLARDA KAYBEDEN HER TÜRLÜ DUYGUYU TANIMLAYIP OLDUĞU GİBİ KABULLENİN VE SALIN GİTSİN. VEDALAŞIN ARTIK, GERİDE BIRAKIN. ŞU ANA VE YARINA ODAKLANIN. GERÇEKTE İSTEDİĞİNİZ HER NEYSE ONA DOĞRU ADIM ATIN. HER ADIM BİR DİĞERİNİ GETİRECEKTİR. Adım atmayı öğrenirseniz, bir süre sonra koşmaya başlarsınız. Rüzgarı saçlarınızda hissederek koşun...

ALINTIDIR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder